هرآنچه که باید از کفش چرم مردانه بدانید!

کفش چرم به خاطر خصوصیات منحصر به‌فردشان از جمله دوام خوب، زیبایی و در دسترس بودن هم طرفداران زیادی دارند و هم به این واسطه در صنعت مد جایگاه خاصی پیدا کرده اند. با وجود این اوصاف درباره تاریخچه کفش چرم و چگونگی مراقبت از چرم چقدر اطلاعات دارید؟و اصلا اینکه موقع خرید کفش چرم باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

آنچه در این مقاله میخوانیم:

تاریخچه کفش چرم


این بخش مطمئنا برای اون دسته از کسانی که طرفداران کفش چرم و علاقمند به چرم هستند می تواند خیلی قابل توجه و جالب باشد که اصلا کفش چرم کجا و چگونه ایجاد شده؟ یا اولین و قدیمی ترین کفش چرمی که پیدا شده برای چه کسی و برای چه دوره ای بوده است؟

به طور کلی و در واقعیت کامل و دقیق اصلا مشخص نیست چه زمانی و چه دوره ای کفش چرم تولید شده است ولی موضوع جالب این است که در سال ۲۰۱۰ در یک غار ارمنی یک جفت کفشی که از چرم بوده پیدا شده که از چرم گاو بوده  و قدمت آن به ۵۵۰۰ سال  پیش  بر می گردد و برای  دوره ای بین عصر نوسنگی و عصر مفرغ بوده است. 

دومین کفش چرم قدیمی جهان که مابین اتریش و ایتالیا پیدا شد به صورت خاصی عجیب است یک پوست گوزن در لایه بیرونی این کفش استفاده شده که همانطور که میدانید  استفاده از  موهای گوزن در لایه بیرونی را در برابر رطوبت محافظت میکند .نکته جالب در لایه زیری این کفش پوست خرس استفاده شده به شکلی که موهای ان به داخل بوده که همین شکل کارگیری پوست خرس باعث گرم شدن این کفش شده است.


با این مشخصات به این نتیجه میرسیم که خیلی کفش گرمی بوده و قدمت این کفش به  ۵۳۰۰ سال پیش میرسد
امروزه فارغ از جنس نخستین  کفش های جهان میتوانیم به نقاشی های غار آلتامیرا در اسپانیا اشاره کنیم. این موضوع نشانگر این است که انسان از ۱۵۰۰۰ سال پیش از کفش استفاده میکرده است.

 

مزایای استفاده از کفش چرم


امروزه کفش ها به شکل های مختلف و مواد مختلف ساخته میشود .در گذشته کفش فقط برای این بود که از پا در برابر اب و هوا و اسیب های احتمالی طبیعت مورد استفاده قرار میگرفت . با پیشرفت و به کارگرفتن صنعت مد و گذر زمان کفش با اشکال مختلف وارد بازار شده است که متناسب با هر اب و هوایی بوده است . اب و هوا  نقش  بسیار موثری در مدل های  مختلف کفش دارد و برای موقعیت های متفاوت طراحی شده است .
به طور مثال لب ساحل هستید و  مسلما نیازمند یک جفت دمپایی که بتواند پاهایتان را در برابر سنگ های کوچک و هر چیزی که احتمال دارد به انها آسیب بزند محافظت کند احتیاج دارید .

خرید نیم بوت و بوت چرم مردانه از میخچی

مثال دوم در شرایطی که  هوا سرد شده، کفش و نیم بوت چرم مردانه و زنانه برای گرم نگه داشتن پاهاتون طراحی شده است .  

با این حال به دلیل در دسترس بودن چرم در همه جا برای مردم چرم به گونه خاصی متریال اصلب کفش بوده است .با وجود اینکه در حال حاضر مواد مختلفی برای ساخت کفش وجود دارد اما همچنان چرم  حرف اول و در درجه اصلی اهمیت دارد . اما دلیل این موضوع چیست؟


در پاسخ به این سوال می توان گفت، کفش های چرم به راحتی شکل می گیرند و دوخته می شوند. بدون اینکه خاصیت ضدآب خود را از دست بدهند. همچنین جنس چرم به گونه ای است که محکم است و در برابر صدمات احتمالی از پای شما محافظت می کند. در کفش های چرم پای شما عرق نخواهد کرد. به همین دلایل کفش چرم بهترین ماده برای کفش است و از سال های گذشته تا به امروز طرفداران حداکثری خود را دارد.


ویژگی های کفش چرم


معیارهای زیادی برای تعیین کیفیت کفش وجود دارد. اما مهم ترین آنها عبارتند از:

  • مقاومت سطح چرم در برابر سایش یا استحکام مالشی
  • نفوذپذیری بخار آب
  • مقاومت در برابر پارگی
  • پس ندادن رنگ کفش به جوراب که ناشی از روکش داخلی کفش است.
  • چسبندگی رنگ چرم به کفش
  • خم شدن راحت کفش
  • ثبات رنگ در برابر نور

اجزای کفش چرم چیست در میخچی بخوانید!


اجزای کفش چرم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


هر کفش چرمی دارای بخش هایی است که کیفیت آنها بر روی کیفیت کلی کفش تاثیرگذار است. در این بخش، اجزای اصلی کفش را میخواهیم برایتان بگوییم و درباره ویژگی های هر کدام صحبت کنیم.

رویه کفش


لایه رویی کفش چرم، همان بخش ظاهری است که همه ما در نگاه اول می بینیم. این لایه معمولا از چرم های فراوری شده درست می شود. لایه رویی چرم به این خاطر که با محیط ارتباط بیشتری دارد و بخشی است که دیده می شود، اهمیت زیادی دارد. این لایه معمولا با پوست گاو، گوساله، پوست بز، پوست گوسفند و حتی اسب تهیه میشود. گاهی از پوست حیوانات عجیب و غریب تری هم برای لایه رویی کفش استفاده می شود. به عنوان مثال، چرم تمساح، چرم مار… بسته به ظاهر و سطح مورد نظر، چرم می تواند درشت یا ریز دانه، مات یا براق و فلزی یا درخشان باشد.

سطح داخلی کفش


داخل کفش کفش نیز میتواند از جنس چرم ساخته شود. در واقع آن قسمتی که پا با کفش در تماس است، سطح داخلی است. این بخش از آن نظر اهمیت دارد که روکش آن باید احساس خوبی به پا بدهد. همچنین از نفوذ بخار آب جلوگیری کند. این مورد باعث می شود که پا عرق نکند.

زیره و سطح کفش های چرم مردانه در میخچی

زیره کفش 

کفش ها دارای زیره های مختلفی هستند و انواع آنها در راحتی و دوام پا بسیار حائز اهمیت هستند. زیره کفش pu از بهترین های انواع زیره های کفش می باشد هم قیمت مناسبی دارند هم از دوام بالایی برخوردارند.

 

راهنمای خرید انواع کفش مردانه 

در ابتدا بهتر است بدانید که بهترین مدل‌های کفش چرم مردانه شامل کفش چرم مردانه کلاسیک، کفش چرم مردانه اسپرت، طبی، بوت و نیم بوت و کفش چرم مردانه کالج می شود. ممکن است شما هم هنگام خرید کفش  با تردید مواجه شده اید.

 

جمع‌بندی

بهتر است چندین مدل کفش تهیه کنید تا در موقعیت های مناسب از آنها استفاده نمایید. زیرا کفشی که برای پیاده روی استفاده میکنید یا کفشی که برای مهمانی انتخاب میکنید قاعدتا متفاوت است. همه مدل کفش های چرم مردانه را می توانید از سایت چرم میخچی با نازلترین قیمت خریداری نمایید. 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش